مطالب آموزشی

زیره PU چیست؟ چرا صندل با زیره پی یو بخریم؟

زیره PU چیست؟

زیره PU چیست؟ همه چیز در مورد زیره پی یو

شما برای خرید صندل به چه نکاتی توجه می‌کنید؟ آیا کیفیت صندل برایتان مهم است؟ بدون شک برای انتخاب بهترین و مناسب‌ ترین محصول، تلاشتان را خواهید کرد. در واقع شاید به ویژگی‌های مختلفی همچون سبکی وزن، راحتی، انعطاف‌ پذیری و موارد دیگر دقت کرده تا هنگام راه رفتن احساس آزادی بیشتری داشته و از آسیب به پا‌هایتان نیز جلوگیری کنید. در این میان می‌ توان گفت توجه به داشتن یک زیره استاندارد و از جنس مرغوب برای هر صندل از مهم‌ ترین معیار‌هایی است که نباید از قلم بیفتد. چرا که تأثیر بسیار زیادی در کیفیت و راحتی صندل خواهد داشت.

در این مقاله قصد داریم در مورد زیره PU (پی یو) و خصوصیات آن مطالبی را در اختیارتان قرار دهیم. پس اگر قصد خرید یک صندل طبی مناسب و استاندارد را دارید، ما را تا انتهای متن همراهی کنید.

زیره PU یا پلی یورتان (Poly Urethane) چیست؟

زیره پی یو از مواد اولیه شیمیایی که با نام پلی یورتان نیز شناخته می‌شوند، تولید شده است. این مواد از پلی‌ال‌ها و ایزوسیانات‌ ها تشکیل می‌ شود که با ترکیبات دیگری همچون آب، رنگ‌ های مختلف و انواع اسید‌ها مخلوط شده و در ساخت زیره صندل‌ ها و کفش‌ ها به کار می‌روند. به طور کلی بیشترین کاربرد این نوع زیره‌ ها علاوه تولید صندل، در ساخت کفش‌ های پیاده‌ روی، ورزشی و ایمنی خواهد بود.

زیره‌ های صندل پلی اورتانی که در بازار به صندل‌ های PU شهرت دارند، علاوه بر ماندگاری و طول عمر بالا، از بافت نرم و انعطاف‌ پذیری برخوردار هستند. در واقع این ویژگی باعث شده تا هنگام پوشیدن صندل و راه رفتن احساس راحتی کنید. در فرمولاسیون زیره پی یو از پیش پلیمر‌های ایزوسیانات به همراه پی ال استفاده می‌ شود؛ البته به طور کلی این نوع زیره‌ ها بر پایه دو نوع پلی ال استری و اتری، تولید می‌ شوند.

زیره صندل‌ های پی یو که بر پایه پلی‌ال‌های استری تولید می‌ شوند، وزن کم و مقاومت سایشی بالاتری دارند. همچنین در برابر آب مقاوم بوده و از سر خوردگی نیز جلوگیری می‌ کنند. از طرفی زیره‌ های پلی یورتانی که بر پایه پلی‌ال‌ های اتری هستند، در برابر مواد شیمیایی و حرارت مقاوم بوده و از این رو در تولید زیره کفش‌های ایمنی و راحتی به کار ‌می‌ روند.

زیره PU چیست؟

زیره PU چیست؟

مزایا و ویژگی‌های زیره PU (پلی یورتان) چیست؟

زیره‌ های پی یو بسیار سبک و انعطاف‌ پذیر هستند و از دوام بالایی برخوردارند. از همین رو اگر به دنبال یک صندل با کیفیت برای استفاده طولانی مدت هستید، این محصولات را انتخاب کنید. در ادامه به برخی از ویژگی‌های زیره صندل از نوع PU یا پلی یورتان اشاره می‌ کنیم.

  • زیره PU یک عایق حرارتی عالی بوده و با پوشیدن چنین صندل‌ هایی حرارت زمین به کف پا‌ها منتقل نمی‌ شود.
  • زیره‌ های از جنس پلی یورتان چگالی بسیار پایینی دارند، به همین دلیل وزن سبکی داشته و هنگام راه رفتن احساس راحتی خواهید داشت. در واقع وزن یک جفت صندل با زیره PU کمتر از یک لنگه صندل معمولی یا کفش است.
  • زیره پی یو خاصیت ضد سایش بسیار خوبی داشته و به طور میانگین در وزن‌های بالای ۱۰۰ کیلوگرم، این زیره ممکن است دچار سایش شود.
  • زیره صندل‌ های با جنس PU به راحتی شکسته یا ترک نمی‌ خورد. در حقیقت در شرایط بسیار سخت احتمال شکستن و ترک‌خوردگی آنها کمتر از ۱۰ درصد است.
  • مقاومت در برابر اصطکاک در زیره‌ های پلی یورتان در حد متوسط برآورد شده است.
  • مواد اولیه به کار رفته در تولید زیره پی یو، آن را بسیار نرم، سبک و انعطاف‌ پذیر کرده است.
  • صندل‌ های با زیره PU عمر طولانی و دوام بالایی دارند.
  • قیمت صندل پی یو از نظر اقتصادی نسبت به سایر محصولات، مناسب و مقرون به صرفه است.
  • زیره‌ های PU وزن تا ۱۰۰ کیلوگرم را به راحتی تحمل می‌ کنند.
  • این نوع صندل‌ها در برای لغزش و سُر خوردن مقاوم هستند.
  • به دلیل انعطاف‌ پذیری بالا، مانع از خستگی پا‌ها می‌ شوند.
  • زیره‌های پی یو سازگار با محیط زیست هستند، چرا که از مواد قابل بازیافت تولید می‌شوند.

تا به اینجای متن با ویژگی‌های زیره پی یو آشنا شدید؛ اما نکته جالب در مورد زیره‌های PU این است که به دلیل وجود مواد ایزوسیانات‌ها درون چنین محصولاتی، آن‌ها به نور‌های دارای موج فرابنفش همچون نور مرئی یا همان نور خورشید، واکنش نشان داده و تغییر رنگ می‌دهند. به عنوان مثال زیره‌های سفید رنگ ممکن است به رنگ‌های زرد، قرمز یا قهوه‌ای تبدیل شوند، به همین دلیل در تولید صندل‌های پی یو از رنگ‌های تیره به جای رنگ سفید استفاده می‌کنند.

زیره PU چیست؟

زیره PU چیست؟

سؤالات متداول

زیره صندل استاندارد چه ویژگی‌های مهمی دارد؟

وزن سبک، مقاومت در برابر سایش، انعطاف‌ پذیری، نرمی و راحتی، آجدار بودن، ضد لغزش بودن از ویژگی‌ های مهم زیره صندل با کیفیت خواهد بود.

منظور از زیره صندل پی یو (PU) چیست؟

صندل پی یو (PU) یا پلی یورتان (Poly Urethane) از ترکیب دو ماده پلی ال و ایزوسیانات تولید می‌ شوند که بسیار نرم و انعطاف‌ پذیر بوده و وزن بسیار پایینی دارند.

و در پایان؛ چگونه صندل طبی با زیره PU بخریم؟

ما در اینجا مروری داشتیم بر زیره PU و ویژگی‌ های آن که برای طراحی و تولید صندل استفاده می‌شود. در حقیقت زیره هر صندل تأثیر زیادی در کیفیت و دوام آن دارد. از این رو هنگام خرید صندل باید به زیره آن دقت کرده تا از آسیب رسیدن به پا‌های خود جلوگیری کنید. در نهایت این نکته را هنگام بررسی بخش زیره صندل‌ ها در نظر داشته باشید که علاوه بر زیبایی و راحتی، همچنین انعطاف‌ پذیر بودن، وزنی سبک و مقاومت سایشی عالی در برابر لغزندگی داشته باشد.

برای خرید یک صندل استاندارد با زیره با کیفیت، به بخش محصولات سایت قصر صندل مراجعه کرده و از میان صندل‌ های موجود، محصول موردنظرتان را به صورت آنلاین خریداری کنید. چنانچه در مورد قیمت صندل طبی و روش دریافت محصول سؤالی دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید. نظر شما در مورد کارایی زیره PU چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *