مطالب آموزشی

بهترین جنس زیره صندل کدام است؟ با صندل PU (پی یو) آشنا شوید!

زیره صندل PU (پی یو)

چرا صندل با زیره PU را انتخاب کنیم؟

بدون شک تا به حال با این موضوع آشنا شده‌ اید که یکی از مهم‌ ترین بخش‌ های هر صندل، زیره آن است. در واقع زیره صندل به عنوان قسمت بیرونی، با سطح زمین در تماس بوده و انعطاف‌ پذیری آن باعث شده تا فشار کمتری به پا‌ها وارد شود. به طور کلی زیره به طور مستقیم در کیفیت محصول و راحتی پا‌ها هنگام پوشیدن صندل تأثیر بسیار زیادی دارد. به نظر شما بهترین زیره برای صندل کدام است؟ اصلا انتخاب زیره استاندارد چقدر در کیفیت نهایی صندل‌ها تأثیرگذار خواهد بود؟ این‌ها سؤالاتی هستند که در متن پیش رو تصمیم داریم به آن‌ها پاسخ دهیم. در صورتی که فکر خرید صندل طبی شیک و با کیفیت را در سر می‌ پرورانید، مطالعه این مقاله که در مورد زیره PU (پی یو) است، برای شما سودمند به نظر می‌ رسد.

منظور از زیره صندل چیست؟

به طور کلی اصلی‌ ترین و یکی از مهم‌ ترین بخش‌ های هر صندل را می‌ توان قسمت زیره آن دانست. زیره صندل در حقیقت بخش بیرونی آن محسوب شده و با سطح زمین در تماس است. به همین دلیل در هنگام راه رفتن از پا‌هایتان در برابر هر گونه آسیب‌ دیدگی محافظت می‌ کند. از طرفی باعث دوام و ماندگاری بیشتر صندل‌ ها خواهد شد.

انواع مختلفی از زیره‌ ها برای کاربرد‌های متفاوت تولید شده است که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. به عنوان مثال ممکن است، زیره صندل‌ های زنانه با زیره صندل‌ های مردانه کاملا متفاوت باشد. این نکته را مدنظر قرار دهید که هنگام خرید صندل به کفی آن نیز توجه داشته باشید، چرا که زیره با کیفیت علاوه بر این که به سلامت پا‌های شما کمک کرده، از شکستگی و ترک‌ خوردن نیز جلوگیری می‌ کند.

ویژگی زیره استاندارد برای صندل‌ها چیست؟

حال که متوجه شدید، زیره بخش مهمی از صندل‌ ها را تشکیل می‌ دهد، شاید با این سؤال روبرو شوید که خصوصیات یک زیره مناسب و استاندارد برای صندل‌ها چیست؟ برای دریافت پاسخ خود در ادامه همراه ما شوید.

  • زیره‌ ها باید به گونه‌ ای طراحی شوند که باعث جذابیت بیشتر صندل‌ ها شده و شکل ظاهری آن‌ها را بهبود بخشند.
  • بهتر است در برابر سایش مقاومت خوبی داشته باشند و وزن بالایی را تحمل کنند.
  • زیره صندل باید خاصیت جذب ضربه را داشته باشد تا از فشار وارد شده به کف پا‌ها بکاهد، همچنین هنگام راه رفتن احساس راحتی کنید.
  • ضد لغزش باشند و موقع حرکت از لیز خوردن افراد بر روی سطوح مختلف جلوگیری کنند.
زیره صندل PU (پی یو)

زیره صندل PU (پی یو)

چرا خرید صندل با زیره PU بهترین انتخاب است؟

با ویژگی‌ های یک زیره خوب برای صندل‌ ها آشنا شدید، به طور کلی دوام و راحتی در کنار قیمت مناسب را می‌ توان از خصوصیات زیره‌ های استاندارد دانست. در حقیقت زیره صندل PU یا پلی یورتان (Poly Urethane) تمامی این ویژگی‌ ها را در خود جای داده است. این زیره‌ ها بسیار سبک و بادوام هستند و صندل‌ هایی که با PU تولید می‌شوند، عمر بالایی داشته و برای استفاده در طولانی‌ مدت مناسب خواهند بود.

زیره‌ های پلی یورتان با ترکیب دو ماده پلی ال و ایزوسیانات ساخته شده‌اند، به همین دلیل علاوه بر این که انعطاف‌ پذیرند، در برابر سرما و گرما نیز عایق حرارتی خوبی محسوب می‌ شوند. از طرفی ضد لغزش هستند و از لیز خوردن جلوگیری می‌ کنند، همچنین نسبت به رطوبت مقاومت بالایی دارند و احتمال شکستگی و ترک‌ خوردن در این محصولات بسیار کم است.

مزایای زیره PU برای تولید صندل چیست؟

در بازار به راحتی می‌ توانید انواع صندل‌ های معمولی و طبی را با زیره‌ های گوناگون پیدا کنید؛ اما باید دقت داشته باشید که همه این محصولات از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند، در حقیقت استفاده از زیره پی یو را می‌توان دلیل کیفیت و مرغوبیت بالای صندل‌ ها دانست. چرا که اغلب صندل‌ های طبی از زیره‌ هایی با جنس پی یو (PU) تولید می‌ شوند.

در کشور ایران نیز زیره‌های پی یو یکی از متداول‌ ترین و پرطرف‌ دارترین زیره‌ های استفاده شده برای ساخت انواع صندل، دمپایی و کفش‌ های طبی هستند. در واقع زیره PU مزایای خاصی نسبت به سایر جنس‌ ها برای تولید این محصولات دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • زیره‌های پی یو (PU) علاوه بر اینکه بسیار انعطاف‌ پذیرند، در عین حال مقاوم و بادوام نیز هستند.
  • صندل‌ هایی که با این زیره‌ ها تولید می‌ شوند، فرسایش و ساییدگی بسیار کمی دارند.
  • جنس زیره صندل در مقابل ضربه مقاوم بوده و مانع از فشار به کف پا‌ها خواهد شد.
  • صندل‌ های پی یو از خستگی پا هنگام راه رفتن جلوگیری می‌کند.
  • قابلیت شکستگی و ترک‌خوردگی زیره‌های پی یو در بدترین شرایط کمتر از ۱۰ درصد برآورد شده است.
  • صندل PU وزن بالای ۱۰۰ کیلوگرم را به خوبی تحمل می‌کند.
  • این نوع صندل‌ها مقاومت زیادی در برابر لغزش داشته و مانع از لیز خوردن در سطوح مختلف می‌شوند.
  • خاصیت ارتجاعی و نرمی زیره صندل PU به گونه‌ای است که افراد در هنگام راه رفتن، ایستادن و استفاده از چنین صندل‌هایی، احساس راحتی می‌کنند.
زیره صندل PU (پی یو)

زیره صندل PU (پی یو)

سؤالات متداول

مهم‌ترین ویژگی زیره‌های PU (پلی یورتان) چیست؟

صندل‌های با زیره پی یو، وزن بسیار پایینی داشته و بافت نرم و انعطاف‌ پذیری دارند.

از کجا صندل با زیره پی یو (PU) بخریم؟

برای خرید صندل طبی استاندارد با زیره پلی یورتان به سایت قصر صندل، معتبرترین فروشگاه اینترنتی صندل در ایران مراجعه کنید.

سخن پایانی

مطالب مربوط به انتخاب زیره مناسب برای صندل‌ ها، مطمئنا بسیار بیشتر از آن چیزی است که در پاراگراف‌ های این متن گنجانده‌ ایم. به هر حال همان‌طور که به آن اشاره کردیم، مهم‌ ترین بخش هر صندل را می‌توان زیره آن دانست، چرا که به صورت مستقیم مانع از آسیب به پا‌های شما در هنگام پوشیدن صندل خواهد شد. از طرفی باعث دوام و افزایش طول عمر صندل‌ های طبی می‌شود.

حال که با بهترین جنس زیره صندل یعنی PU (پی یو) آشنا شدید؛ اگر قصد خرید صندل طبی دارید، کافی است به بخش محصولات سایت قصر صندل مراجعه کرده و از میان صندل‌های طبی موجود، محصول موردنظرتان را خریداری کنید. چنانچه سؤالی در این مورد دارید با کارشناسان ما مطرح کرده تا دقیق‌ تر شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *