مطالب آموزشی

نکات مهمی که برای خرید دمپایی باید بدانید!

خرید دمپایی

راهنمای کامل خرید دمپایی

در سالهای اخیر، اگر سری به بازار کفش برای خرید دمپایی زده باشید، قطعا متوجه شده‌ اید که دیگر خبری از مدل‌ های تکراری و خسته‌ کننده قدیمی نیست. در حقیقت با توجه به ضرورت داشتن ظاهری زیبا و آراسته، صنعت مد و فشن به این حوزه ورود کرده و باعث شده تا انواع مدل‌ ها و طرح‌ های گوناگون دمپایی‌های مردانه، زنانه و بچگانه را در بازار شاهد باشید. به‌ گونه‌ای که وقتی برای خرید این محصول به بازار می‌ روید با دنیایی از مدل‌ ها و رنگ‌ها روبرو می‌ شوید؛ اما نگران نباشید برای هر سلیقه‌ای یک نمونه خاص پیدا خواهد شد.

اگر شما هم هنگام خرید دمپایی با این سؤالات در ذهنتان مواجه می‌ شوید که کدام دمپایی را بخرید؟ چگونه دمپایی مناسبی برای پاهای خود انتخاب کنید؟ بهتر است تا انتهای این متن ما را همراهی کنید تا پاسخی کامل به سؤالات شما بدهیم.

منظور از دمپایی چیست؟

دمپایی (slippers)، وسیله‌ای بسیار کاربردی و مهم است که با هدف مراقبت از پا‌ها در خانه یا بیرون از آن استفاده می‌شود. انواع مختلفی از دمپایی برای مردان، زنان و کودکان با کاربرد‌های متنوعی همچون رو فرشی، مجلسی، حوله‌ ای، استخری، بندی و انگشتی در رنگ‌ ها و طرح‌ های جذاب تولید می‌ شود.

معرفی انواع دمپایی

برای خرید دمپایی مناسب، ابتدا باید با انواع آن و کاربرد‌هایش آشنا شوید. از این رو در ادامه به معرفی برخی از انواع این محصولات می‌ پردازیم.

دمپایی روفرشی

طراحی دکوراسیون داخلی بسیاری از خانه‌ ها در سال‌ های اخیر به سمت استفاده از پارکت، سنگ و سرامیک رفته است. به همین دلیل برای محافظت از پا‌ها هنگام راه رفتن روی این سطوح سخت، باید از دمپایی روفرشی استفاده کنید. هنگام خرید دمپایی روفرشی توجه داشته باشید که روباز باشد تا هوا به‌راحتی جریان پیدا کند.

دمپایی لا انگشتی

یکی از محبوب‌ ترین انواع دمپایی را می‌توان دمپایی لا انگشتی دانست که علاوه بر داخل خانه، هنگام مسافرت، استخر و کنار ساحل دریا نیز قابل استفاده است. به دلیل وزن سبک و احساس خنکی پا‌ها، استفاده از این مدل دمپایی در فصل‌ های گرم سال بیشتر رواج دارد.

دمپایی حوله‌ای

از این نوع دمپایی، بعد از حمام و در اتاق‌ خواب بیشتر استفاده می‌ کنند. از آنجایی که کف دمپایی حوله‌ ای، تخت بوده، نباید مدت‌ زمان زیادی پوشیده شود.

دمپایی مجلسی

این دمپایی، به طور معمول دارای پاشنه یا لژ بوده و تزیینات زیادی در آن به کار رفته است. دمپایی مجلسی در مدل‌ های بسیار زیبا برای استفاده در مجالس و مهمانی‌ ها تولید شده و با انواع لباس مجلسی ست می‌شود.

دمپایی سرویس بهداشتی و حمام

در این دو محیط معمولا پا‌ها مرطوب هستند، از این رو باید از دمپایی پلاستیکی بسیار با کیفیت استفاده کنید تا مشکلات پوستی ایجاد نکند. به این نکته توجه داشته باشید که باید حفره‌ هایی در قسمت کف دمپایی‌ های مخصوص سرویس بهداشتی و حمام قرار داشته باشند تا از خطر زمین‌ خوردن جلوگیری شود.

خرید دمپایی

خرید دمپایی

۴ نکته مهم برای خرید دمپایی

اکنون که با برخی از پرکاربردترین انواع دمپایی آشنا شدید، تصمیم داریم در ادامه این بخش شما را با نکات مهم خرید این محصول آشنا کنیم.

۱- سایز مناسب را انتخاب کنید.

مهم‌ترین نکته برای انتخاب دمپایی، توجه به سایز آن است، در حقیقت باید محصولی را تهیه کنید که دقیقا سایز پا‌های شما باشد. اگر سایز دمپایی کوچک تر باشد، به انگشتان پا آسیب جدی وارد می‌ شود. در مقابل اگر دمپایی بزرگتر از قالب پا‌های شما باشد، خطر زمین‌ خوردن یا پیچ‌ خوردن پا وجود خواهد داشت.

۲- وزن سبک داشته باشد.

وزن دمپایی نیز باید به‌ صورت استاندارد و متناسب با سایز آن باشد. اگر دمپایی بسیار سبک را انتخاب کنید، ممکن است هنگام راه رفتن پا‌های شما پیچ بخورد. در مقابل اگر سنگین باشد، در طولانی‌ مدت، فرد دچار پا درد مزمن و درد در ناحیه کف پا شده یا به قوزک پا و زانو‌ها آسیب وارد می‌ شود. این نکته را مدنظر قرار دهید که دمپایی با جنس مرغوب، سبک است؛ اما متناسب با وزن پا‌های شما خواهد بود.

۳- حس راحتی ایجاد کند.

دمپایی استاندارد و با کیفیت، کفی نرم و راحتی داشته و جنس آن برای پا‌ها حساسیت ایجاد نمی‌ کند. از طرفی حس راحتی به پا‌های شما داده و به گردش خون در کف پا‌ها کمک خواهد کرد.

۴- ضدلغزش باشد.

کفی دمپایی باید مناسب با قالب پا‌ها و ضد لغزش باشد تا اگر در محیطی مرطوب قدم زدید، خطر زمین‌ خوردن و آسیب‌ دیدن، شما را تهدید نکند.

خرید دمپایی

خرید دمپایی

سؤالات متداول

ویژگی‌های دمپایی خوب چیست؟

به طور کلی دمپایی باید وزن سبک و جنس مرغوبی داشته باشد، همچنین سایز آن اندازه بوده و زیره کاملا تخت و صافی نداشته باشد. در نهایت قابل شستشو بوده و قیمت دمپایی هم متناسب با کیفیت و جنس آن باشد.

انواع دمپایی کدام است؟

دمپایی مجلسی، دمپایی اسپرت، دمپایی انگشتی، دمپایی طبی، دمپایی ابری، دمپایی بندی، دمپایی روفرشی، دمپایی استخری و دمپایی مخصوص دستشویی از انواع پرکاربرد این محصول هستند.

چرا قیمت دمپایی در بازار متنوع است؟

عواملی مانند جنس، سایز، کیفیت مواد اولیه، مدل و نوع دمپایی بر قیمت این محصول تأثیرگذارند. از این رو تنوع بالایی در قیمت دمپایی را در بازار شاهد خواهید بود.

چگونه در هنگام خرید اینترنتی دمپایی، سایز درست را انتخاب کنیم؟

برای جلوگیری از انتخاب سایز اشتباه، ابتدا کف پای خود را به سانتیمتر اندازه بگیرید؛ سپس با جدول سایزبندی آن محصول مقایسه کرده و سایز درست را بخرید.

و در پایان؛ از کجا دمپایی بخریم؟

در متن بالا تلاش کردیم نکات مهمی را برای خرید دمپایی برای شما بیان کنیم. به طور کلی علاوه بر توجه به ظاهر و قیمت دمپایی باید از استاندارد بودن و کیفیت بالای جنس محصول نیز اطمینان پیدا کنید، چرا که نوع دمپایی به طور مستقیم با سلامت پا‌ها و ستون فقرات شما در ارتباط است. تنوع بسیار بالای این محصول و وجود برند‌های داخلی و خارجی، ممکن است کمی شما را در انتخاب دمپایی مناسب سردرگم کند؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که خرید از یک فروشگاه معتبر باعث شده تا از با کیفیت بودن دمپایی اطمینان حاصل کنید.

از این رو برای دیدن انواع دمپایی و مدل‌های متنوع آن می‌توانید به بخش فروشگاه سایت قصر صندل، بزرگترین و متنوع‌ ترین سایت تخصصی صندل ایران مراجعه کنید. شما هنگام خرید دمپایی چه معیار‌هایی را در نظر می‌گیرید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *